Hoe werkt het?


Stichting Speelgoedbank Zutphen zamelt nieuw en gebruikt speelgoed in. Al het gedoneerde speelgoed wordt verzamelt, nagekeken en schoongemaakt. Speelgoed wat niet helemaal meer in orde is of waar er al veel van is, wordt een andere goede bestemming voor gezocht of wordt verkocht. Van het geld wat we hiermee verdienen, kopen we nieuw speelgoed.

Ouders, verzorgers, opa en oma’s kunnen met de kinderen speelgoed komen halen tijdens onze openingstijden. Het is wel de bedoeling dat het gezin zich bij ons heeft aangemeld en ingeschreven. Dit kan door middel van een email te sturen naar ons en dan ontvangt u een inschrijfformulier. Deze stuurt u dan terug of neemt u mee naar ons, samen met een bewijs van een uitkerende instantie of bewijs van schuldhulpverlening en met een kopie van een identieteitsbewijs. Vanaf dat moment staat u ingeschreven en kunt u gebruik maken van onze diensten. Overigens is het niet noodzakelijk dat u in Zutphen woont, iedereen is welkom!
Voor een verwijsbrief kunt u mailen naar: speelgoedbankzutphen@gmail.com. 
U neemt onder uw eigen verantwoording het speelgoed dat u heeft uitgezocht mee. Dit betekent ook dat het uw eigen verantwoording is dat uw kinderen ermee spelen en dat de Speelgoedbank op geen enkele wijze aansprakelijk is voor schade of letstel ontstaan door het spelen met speelgoed verkregen door de Speelgoedbank. Wanneer u het speelgoed meeneemt moet u hier ook voor tekenen. Speelgoed verkregen door de Speelgoedbank valt onder geen enkele garantie.